Звіт
завідувача Зарічанського ЗЗСО І ступеня
Мостиської міської ради Львівської області Криси І.С.
про свою діяльність на посаді протягом 2018-2019 навчального року
с.Заріччя 04.06.2019р.

Шановні присутні. Закінчився навчальний рік і тому ми зібралися сьогодні, щоб зробити певні підсумки роботи колективу школи, оцінити діяльність завідувача на посаді протягом 2018-2019 навчального року.
На цих загальних зборах ми керуємося Положенням про порядок звітування директора перед трудовим колективом, представниками громадськості, батьківського комітету школи щодо своєї діяльності на посаді протягом навчального року.
Як завідувач школи, у своїй діяльності протягом звітного періоду, я керулася Статутом закладу, Правилами внутрішнього трудового розпорядку, посадовими обов’язками директора школи, законодавством України, іншими нормативними актами, що регламентують роботу керівника загальноосвітнього навчального закладу.
1. Загальна інформація про школу
Зарічанський ЗЗСО I- ступеня є колективною власністю Мостиської міської ради Львівської області. Управління та фінансування здійснюється відділом освіти, культури і туризму, молоді та спорту Мостиської міської ради Львівської області, якому делеговані відповідні повноваження. Будівля школи прийнята в експлуатацію 1938року, земельна ділянка, яка належить школі має площу 0,5 га. У 2018-2019 навчальному році працювало 4 основних педагогічних працівники, 1 сумісник та 1 працівник з числа обслуговуючого персоналу. Навчання завершило 26 учнів , а саме: 1клас – 7 учнів, 2 клас – 5учнів, 3 клас – 6, 4 клас – 8 учнів . Нагороджено Похвальними листами 2 учні – Воловецький Володимир 4клас, Юрчак Марія 3 клас.
2. Кадрове забезпечення
У 2018-2019 навчальному році штатними працівниками Зарічанський ЗЗСО I-ступеня був забезпечена на 100%. Розстановка педагогів здійснюється відповідно до фахової освіти педпрацівників. При підборі нових кадрів (навіть обслуговуючого персоналу) враховується фахова підготовка. Час диктує все нові і нові вимоги до вчителя, тому доречним зараз є вміння працювати з комп’ютером, оргтехнікою. Педагоги школи пройшли навчання інформаційним технологіями. Два вчителі пройшли курси НУШ – Пенхерська І.В. та Криса І.С.
Заплановано проходження курсів НУШ на 2020 -2021 н.р. – Костик К.М. та на 2021 -2022 н.р. Шуліга Г.Я.
Перспектива в освіті така, що вчитель, який не володіє навичками роботи на комп’ютері та не використовує їх у своїй діяльності, не буде відповідати освітнім вимогам, та не зможе ефективно забезпечувати навчально-виховний процес з учнями. Наш заклад забезпечено 2 комп’ютерами, 1 ноутбуком , принтером, ламінатором, що є першою необхідністю у роботі в Новій українській школі.
Мають вищу освіту 5 учителів. Криса І.С. – вища кваліфікаційна категорія, Пенхерська І. В. – І категорія, Костик К. М. – освіта вища, вчитель ІІ кваліфікаційної категорії, Шуліга Г.Я.– освіта вища, неатестована, Середа Г.М. І кваліфікаційна категорія, освіта вища
3. Методична робота
Впродовж 2018-2019 н. р. робота в Зарічанському ЗЗСО І – ступеня спрямовувалася на реалізацію теоретичного етапу науково-методичної проблемної теми «Впровадження нових ефективних педагогічних технологій навчання і виховання» . Для досягнення мети педагоги школи постійно вели пошук , вдосконалюючи себе через самоосвіту, брали участь у роботі методичних об’єднань при Мостиському №1 ЗЗСО І-ІІІ ступенів відповідно до складу методоб’єднань 1- 4 класів. Вони мають кадрове, матеріально-технічне, навчально-методичне забезпечення. Своє завдання вбачають у розробці інноваційних програм, календарному та тематичному плануванні навчально-виховного процесу, інтеграції предметів, розробці та проведенні інтегрованих уроків, спільному опрацюванні тем, що дає змогу створити в учнів цілісне світосприймання, участі у творчих справах із залученням до роботи працівників усіх структур. Саме тут вивчається робота вчителів і узагальнюються кращі здобутки, організовується обмін педагогічним досвідом, готуються конкретні методичні рекомендації, розробляються єдині педагогічні вимоги, організовуються відкриті уроки, здійснюється контроль за навчанням молодих учителів, аналізуються результати навчально-виховного процесу.
Учителі школи йдуть в ногу з життям. Широко впроваджуються у практику інноваційні технології, суть яких полягає в тому, що навчання відбувається шляхом взаємодії всіх, хто навчається. З кожним роком нові інформаційні технології на уроках впроваджує все більше і більше педагогів школи. Використовуюься у навчально-виховному процесі також проектне навчання та інші.
Одним із пріоритетних напрямків роботи з педагогічними кадрами є робота із молодими спеціалістами, яка спрямована на розвиток їх творчих здібностей, підвищення рівня професійної майстерності.
Протягом навчального року постійно відвідують педагогічні ради у Берегівському НВК , оперативні, інструктивно-методичні наради, наради при директору та заступнику школи, індивідуальні консультації з педагогами, які відчувають труднощі в організації навчально-виховного процесу. Педагоги ознайомлювалися з новими досягненнями в педагогіці, психології. Вибір методичної допомоги залежав від рівня освіти, професійної компетентності, специфіки діяльності.
Кожен вчитель працює над індивідуальною науково-методичною проблемною темою.
Впродовж 2018-2019 навчального року налагоджено роботу з обдарованими дітьми.
4. Навчальна діяльність учнів
Протягом 2018-2019 навчального року робота педколективу була спрямована на особистісно-зорієнтоване навчання і виховання школярів. Велика увага у школі приділяється охопленню дітей навчанням. Станом на 1 вересня 2018 року до першого класу були залучені всі діти, яким виповнилось 6 років, а це 7 учнів.
Зарічанський ЗЗСО І ст. активно проводить роботу з обдарованими дітьми. Учні нашої школи традиційно активні учасники різноманітних конкурсів. Учасниками Всеукраїнського природничого інтерактивного конкурсу « Колосок» стали 10 учнів, «Кенгуру» - 11 учнів, «Геліантус» - 4 учні, «Соняшник» - 11 учнів.
За підсумками навчального року учні школи показали хороший рівень досягнень. Високий рівень - 2 уч., середній рівень 16 уч., достатній рівень - 6 уч., початковий рівень – 2 уч.
Доведено, що рівень знань учнів безпосередньо залежить від рівня відвідування учнями навчальних занять в школі.
На виконання статті 35 Закону України «Про загальну середню освіту» школа повинна забезпечити право молоді на одержання освіти. В цьому напрямку школа проводить достатню роботу.
Адміністрацією школи, класними керівниками приділяється велика увага охопленню учнів навчанням, ми не байдужі до причини відсутності на заняттях кожної дитини.
5. Виховна та позакласна робота
Педагоги школи глибоко усвідомлюють, що соціальна адаптація учнів, розуміння ними своїх прав та свідомого виконання обов’язків у значній мірі залежить від правильно визначених та обраних шляхів реалізації виховного процесу. Тому пріоритетними питаннями у виховній роботі школи залишається забезпечення всебічного розвитку особистості, сприяння її самовихованню й самореалізації, спрямування їх у своїй діяльності керуватися загальнолюдськими цінностями, глибоко розуміти традиції свого народу.
Основними формами виховної роботи були класні години та виховні заходи, а також індивідуальна робота з кожним учнем та батьками.
Серед виховних заходів були такі:
- Свято Першого дзвоника;
- Осінь така мила;
- До Дня захисника Вітчизни «Батьківщині будь вірним до загину…»
- Свято Миколая «Ой, хто, хто Миколая любить…»
- Новорічні та різдвяні вінчування
- 20 лютого – День пам’яті Героїв Небесної Сотні.
- «Хотіла б я піснею стати»
- «Незабудьте пом’янути не злим, тихим словом»
- Уроки пам’яті- «Тривожні дзвони Чорнобиля»
- «Будь благословенна українська мати»
- Свято Букварика
- Прощання з початковою школою
Згідно річного плану, щопонеділка відбувалися загальношкільні лінійки, де учні звітувалися за стан чергування по школі, проведену роботу, проводили пізнавальні «хвилинки».
Навчальний 2018-2019 рік традиційно розпочався святом першого дзвоника та першим уроком на тему: « Україна – наш спільний дім». 27 учнів приступили до навчання, почалась важка, але цікава подорож до країни знань. А першокласників в нашій школі -7.
У школі проводилися різні конкурси: стінних газет, композицій з квітів, конкурси малюнків на різну тематику.
- « Квітковий вернісаж»
- «Різдвяні канікули»
- «Святої правди голос новий»
- Проект «Збережи первоцвіти»
- Проект «Врятуй пташку, створи годівничку»
7. Соціальний захист
Соціальна підтримка дітей пільгових категорій, що навчаються у школі, проводиться згідно з діючим законодавством. На початок навчального року були підготовлені списки учнів пільгових категорій. Кількість дітей у них становить:
сиріт – 0;
напівсиріт -0;
інвалідів – 1;
малозабезпечених – 3 ;
з неповних сімей – 2 ;
з багатодітних сімей – 9;
дитна воїна АТО - 1 .
Ці діти постійно перебувають у центрі уваги адміністрації школи.
8. Співпраця з батьками
Педагогів, батьків, директора об’єднують діти, спільні тривоги і турботи про них. Тому погляд на дитину як на найвищу цінність, на головний предмет педагогічної і взагалі людської турботи є основою згуртування батьків та педагогів.
І мені дуже приємно, що всі проблеми батьків, педагогів, дітей вирішуються, під час батьківських зборів, засідань батьківських комітетів, отже цілеспрямовано проводиться робота щодо охорони прав дитини.
Виховання учня в школі і сім’ї – щоденний нерозривний процес. Тому педагогічний колектив працює у тісній співпраці з батьківським колективом з метою створення найсприятливіших умов для самореалізації та розвитку школяра. Батьки є соціальним замовником школи, а тому беруть активну участь у навчально-виховному процесі. Вони є учасниками позакласних заходів, пов’язаних з професіями, світом захоплень, родинними святами..
Однією з традиційних форм роботи з батьками є загальношкільні батьківські збори, класні збори, засідання батьківських комітетів.
Дуже велика допомога батьківських комітетів школи здійснюється по організації ремонтів класних кімнат та залучення для цього благодійних коштів. За це їм низький уклін і велика вдячність, адже державне фінансування цих потреб школи завжди було на низькому рівні і без допомоги громади у підготовці школи не можна обійтись.
9. Збереження і зміцнення здоров’я учнів та працівників
Медичне обслуговування учнів та працівників школи організовано відповідно до нормативно-правової бази.. Щороку діти проходять медобстеження у районній лікарні. Відповідно до результатів медичного огляду дітей, на підставі довідок лікувальної установи у школі формуються спеціальні медичні групи, а також уточнені списки учнів підготовчої, основної групи та групи звільнених від занять фізичною культурою на навчальний рік. Згідно цих списків видається наказ по школі. Працівники школи щорічно проходять медичний огляд .Проходження медичного огляду фіксується в санітарних книжках установленого зразка, які реєструються і зберігаються у школі.
Важливим аспектом збереження здоров’я учнів є створення умов для раціонального харчування дітей протягом перебування у школі. Організація харчування учнів закладу регламентується законами України «Про освіту» (ст. 25), «Про загальну середню освіту» (ст.22), «Про охорону дитинства» (ст. 5), Постановою Кабінету Міністрів України від 22.11.2004 № 1591 «Про затвердження норм харчування у навчальних та оздоровчих закладах», іншими нормативними документами. Згідно з вищезазначеними документами, учні 1-4 класів з малозабезпечених сімей забезпечуються безоплатними булочками .
10. Стан охорони праці та безпеки життєдіяльності
Робота з охорони праці, безпеки життєдіяльності, виробничої санітарії, профілактики травматизму дітей у побуті та під час навчально-виховного процесу визначається у діяльності педколективу як одна із пріоритетних і проводиться відповідно до Законів України «Про охорону праці», «Про дорожній рух», «Про пожежну безпеку», Державних санітарних правил і норм улаштування, утримання загальноосвітніх навчальних закладів та організацій навчально-виховного процесу та інших численних нормативних актів, які регламентують роботу школи з цих питань. Стан цієї роботи знаходиться під постійним контролем адміністрації школи. Наказом по школі призначається відповідальний за організацію роботи з охорони праці та безпеки життєдіяльності у закладі, сплановані заходи.
На початку навчального року, напередодні канікул та святкових днів проводяться інструктажі з безпеки життєдіяльності серед учнів, відпрацьована програма вступного інструктажу. Регулярно відбуваються цільові інструктажі з учнями перед екскурсіями, походами, спортивними змаганнями.
Вивчаючи стан травматизму серед учнів, можна відмітити, що в навчальному закладі здійснюється належна робота щодо попередження нещасних випадків, створення безпечних умов навчання. В школі проводяться заходи з охорони праці та безпеки життєдіяльності, а зокрема, місячник «Увага! Діти на дорозі!» (вересень), тижні з охорони праці та безпеки життєдіяльності, профілактичні диктанти, конкурси малюнків та плакатів, оформлення тематичної виставки науково – популярної та художньої літератури.
11. Фінансово-господарська діяльність
Будівля школи прийнята в експлуатацію 80 роки тому. Але, не зважаючи на великий вік та зношеність, адміністрація школи разом з колективом постійно працює над удосконаленням матеріально-технічної бази, підтриманню її у робочому стані. у школі введені в експлуатацію внутрішні туалети. Потребує заміни огорожа. За позабюджетні кошти здійснюється ремонт класних кімнат, поточні ремонти коридорів школи, закупівля миючих дезінфікуючих засобів для харчоблоку, туалетів. Працівниками централізованої бухгалтерії відділу освіти планово проводиться інвентаризація майна, зауважень щодо забезпечення його збереження та оприбуткування немає. Завжди вчасно готується звітна документація, матеріали списуються, або оприбутковуються.
Адміністрацією школи приділяється достатньо уваги естетичному вигляду навчального закладу. Активно проводиться робота по озелененню коридорів. Подвір’я школи завжди прибране, доглянуте. На квітниках щороку висаджуються квіти, які протягом літа доглядаються учнями школи, своєчасно обрізаються дерева, кущі, біляться бордюри. Обслуговуючим персоналом проводиться скошування трави на території подвір’я школи , винесення та періодичне прибирання сміття з території школи.
Я дуже вдячна батьківському колективу за взаєморозуміння і підтримку мене як завідуючої школи у бажанні створити комфортні умови для навчання, виховання та творчого розвитку наших учнів. Користуючись нагодою, хочу подякувати всім за сприяння у поповненні рахунку благодійного батьківського фонду.
У криниці на території школи здійснено свердловину, тому що не було води, яка необхідна і втому числі для зливу туалетів.
12. Управлінська діяльність
Управління школою здійснюється згідно річного плану роботи школи, плану внутрішкільного контролю та календарних планів вчителів, планів виховної роботи класних керівників. Така система планування, що відпрацьована у школі і заснована на взаємодії всіх ланок, підрозділів та учасників навчально-виховного процесу, забезпечує координацію їх діяльності, єдність вимог, контролю та взаємоконтролю в процесі роботи, сприяє досягненню ефективності та вдосконаленню навчально-виховного процесу й забезпечує планомірний розвиток школи.
Контроль - це важлива, складна та об’єктивно необхідна функція управління. У школі ефективність здійснення контролю зумовлює якість реальних і подальше прогнозування бажаних показників розвитку закладу освіти, його навчально-виховного процесу та діяльності всього шкільного колективу. Контроль дозволяє тримати в полі зору управління найважливіші питання школи, своєчасно реагувати на відхилення від норми та на негативні явища, знаходити невикористані резерви, підтримувати оптимально трудову атмосферу в колективі. У школі адміністрацією використовується багато різних форм контролю за станом навчально-виховного процессу.
Основними формами спілкування є наради, індивідуальні бесіди, інформування. Контроль здійснюється не заради пошуку винних, а заради позитивного кінцевого результату. На моє переконання, завдяки такому стилю керівництва у школі залишається мінімум агресивності, наявне творче вирішення справ; переважають такі методи керівництва як порада, особистий приклад, похвала; ставлення до людей – шанобливе, вимогливість поєднується із справедливістю, спілкування ввічливе.
Вважаю, що вагомим критерієм оцінки моєї управлінської діяльності можна вважати сприйняття мене як завідувача школи педагогами, учнями, а через них і батьками. Якщо діти пишаються своєю школою, то це означає, що вони пишаються і своїми педагогами. Розумію, що розумно будувати взаємовідносини педагогів, учнів, батьків, можна тільки там, де всі відчувають свою приналежність до найвищої справи на Землі – формування людини. Розумно організоване керівництво повинно, в першу чергу, сприяти залученню кожного члена системи „учні-батьки-вчителі ” до вирішення усіх питань навчально-виховного процесу та вселяти в кожного віру і тверду переконаність, що він є активним і відповідальним співучасником цієї системи.
|